سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

قرآن کریم در ایه 54 سوره مائده ویژگیهای آرمان شهر اسلامی را بیان میکند :

1-یحبهم ویحبونه : مردم در این جامعه به گونه ای حرکت کرده اند که خدا آنان را دوست دارد وآنها هم خدارا دوست دارند وپرواضح است که محبت الهی با غیر خدا جمع نمیشود !

2- اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین : مردم در این جامعه در برابر اهل ایمان نرم وفروتن بوده وبر عکس در برابر کفار با صلابت وعزت برخورد میکنند

3- یجاهدون فی سبیل الله : مردم در این جامعه اهل خوردن وخوابیدن نیستند اهل کار وتلاش در راه خدا هستند (همت مضاعف از ویژیگیها یهمیشگی اهل ایمان است نه فقط در یک سال خاص)

4- ولا یخافون لومه لائم: وقتی راه درست را برگزیدند از سرزنش وملامت ومسخره کردن دیگران واز کمی تعداد خود هراسی به دل راه نمیدهند بلکه محکم وبا صلابت در مسیر خود گام برمیدارند

راستی آیاجوامع اسلامی دنیای امروز این چنین هستند ؟

دوری از قرآن تا کی ؟؟!!


[ چهارشنبه 89/1/18 ] [ 5:36 عصر ] [ م حجت ]

در آیه 45 سوره مائده خداوند حکم خلاف عدالت را "جاهلیت " میخواند

جریان از این قرار است که جوانی یهودی طبق حکم تورات سنگسار میشود مدتی نمیگذرد که اشراف زاده ا ی مستحق همین عقوبت میشود نخواستند حکم را برایش اجرا کنند واز سویی از اعتراض مردم میترسیدند سراغ پیامبر رفتند تا اگر مطابق میل انها حکم کرد بپذیرند وگرنه چاره ا ی دیگر بیندیشند قرآن پیامبر را از پیروی هوای نفس آنها وحکم بر خلاف حکم الهی نهی کرد وسپس فرمود

افحکم الجاهلیه یبغون   آیا حکم جاهلیت را میطلبند ؟

معلوم میشود اگر قانون در باره همه اجرا شود حکم الهی واگر برای برخی اجرا نشود وعدالت جاری نگردد حکم جاهلیت است !

آیا امروز که برخی آقا زاده ها در حاشیه امن قرار گرفته اند قانون جاهلیت نیست ؟؟؟!!!


[ دوشنبه 89/1/16 ] [ 7:7 عصر ] [ م حجت ]

در آیات 41تا45 سوره مائده در بررسی حال یهود ،نصاری و مسلمانان میگوید آنهاکه طبق حکم الهی ،حکم نمیکنند کافرین ظالمین وفاسقین هستند

شاید از این روست که حکم نکردن به قانون الهی از این 3 عامل ناشی میشود :

1-     کفر – کسی که حکم خدارا قبول ندارد وعالمانه به ان حکم نکرده است

2-     ظلم- کسی که منافع خودرا در نظر گرفته وسرکشی وعلو دارد

3-     فسق-طمع ها ی ا خلاقی وضعفهای اخلاقی مانع حکم الهی است

جالب است بدانید اسلام برا ی دور ماندن قاضی از هوا وهوس حتی دستور میدهد خرید اجناس مورد نیازش را خودش انجام ندهد تا خودرا مدیون بازار وبازاریها نکند !

جالبتر اینکه گویند علامه حلی هنگام نوشتن کتاب فقه خویش وقتی به احکام آب چاه میرسد از فرزندانش میخواهد آب چاه خانه را تخلیه کنند تا مبادا در نظر گرفتن راحتی خودش در صدور حکمش تاثیر گذارد !!

وما تاکجا پای احکام اسلام ایستاده ایم ؟؟!!

 


[ یکشنبه 89/1/15 ] [ 6:45 عصر ] [ م حجت ]
قرآن در سوره مائده داستانی واقعی را مطرح میکند ومثل همیشه حوادث آن را کالبد شکافی میکند تا درسی برای همه ادمیان تا امروز وتا قیامت باشد 
داستان فرزندان آدم که نامی هم از آنها نمیبرد ونام آنان را از تورات آموخته ایم  قرار است در حل اختلافی ،بنا بدستور پدر قربانی کنند  قربانی هابیل قبول وقربانی قابیل قبول نمیشود .گویا قبول شدن قربانی علامتی آشکار داشت که در جای دیگری از قرآن به آن اشاره شده است (تاکله النار )  قابیل به جای بررسی علت  عدم پذیرفتن  عملش با قاطعیت میگوید "لاقتلنک" اما هابیل علت پذیرش قربانی را ذکر میکند تا درسی برای همه باشد  "انما یتقبل الله من المتقین" علت پذیرش قربانیم "تقوی " است .
هابیل میگوید اگر تو اقدام به قتل من کنی من چنین نمیکنم باز هم علت مطرح میشود "انی اخاف الله رب العالمین " روحیه خوف وخشیت از خدا اجازه کار خطا نمیدهد 
از اینجا دو صفت هابیل معلوم میشود : تقوی و خوف از خدا که نتیجه علم ومعرفت است واین در سرا برای همه آدمیان تاریخ دارد که با این دو صفت هابیل وبا دور یاز این صفات قابیل خواهید شد .

[ سه شنبه 89/1/10 ] [ 6:9 عصر ] [ م حجت ]
قرآن کریم در سلوک کمالی انسان سه مقام را  در آیه 134 سوره آل عمران آمده مطرح میکند  باید به خود بنگریم که ما در کجای این مقام ها واقع شده ایم ؟
1- کاظمین الغیظ : غیظ شدت غضب است  که به مرحله انتقام جوئی کشیده شده است  وکظم کنترل این حالت است 
2-عافین عن الناس: عفو در لغت به معنی ترک است در گذشت هم انسان ،میگذارد ومیگذرد! جالب اینکه عفو از " مومن " مطرح نیست بلکه روحیه "انسان "مدار ی است وگذشت از همه مردم 
3-مرتبه بالاتر اینکه نه تنها گذشت وکنترل خشم بلکه احسان ونیکی کردن به همه مطرح است 
راستی ما کجا ی این قله انسانیت واقعیم ؟!

[ دوشنبه 89/1/9 ] [ 11:47 صبح ] [ م حجت ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب