سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

موسی ماموریت یافته است تا سراغ فرعون برود ،کسی که  ادعای خدایی کرده است  وزمام سرنوشت بنی اسرائیل را در دست دارد .قدرت غالب زمان خویش است وموسی بی عِده وعُده  در کمال سادگی با برادرش هارون سراغ فرعون می رود .اولین برخورد است فرعون سوال می کند کیستی ؟ باید خودرا معرفی کند اما چگونه ؟

موسی تیره وتبارش را معرفی نکرد ،از مشخصات شناسنامه ای خود نگفت ،سوابقش را مطرح نکرد .اصلا از خود نگفت ،از خدا گفت :

من فرستاده پروردگار جهانیانم 

همین !این شیوه همه پیامبران الهی است که به جای سخن گفتن از خود از خدا می گویند وخود را با "خدا "معرفی  می کنند .

یعنی خودرا نمیبینند ویکسره "او" را می بینند واین همان راز موفقیت این مردان آسمانیست .


[ یکشنبه 89/11/17 ] [ 4:4 عصر ] [ م حجت ]
انتخاب واژگان در قرآن آنقدر دقیق ،زیبا وحکمت آمیز است که جادارد بر مسلمانی خویش ببالیم ،وسجده شکر بر مسلمانیمان  بگذاریم  اما یک نمونه:
وهوالذی یرسل الریاح بشرا بین یدی رحمه ...(اعراف57) در موارد متعددی که سخن از باد بعنوان مقدمه وبشارت باران آمده کلمه باد به صورت جمع آمده است (ریاح) وهر  جا بصورت مفرد آمده است بصورت باد عقیم (ریح عقیم)آمده است   اما چرا ؟
علم ثابت کرده که برای بارش باران به دو دسته باد با بار منفی ومثبت نیازمندیم وطبیعی است که ریح (مفرد) عقیم ونازا وبی برکت است .
لذا در دعای ائمه وارد شده که :اللهم اجعلها ریاحا لا ریحا 

[ دوشنبه 89/8/17 ] [ 6:14 عصر ] [ م حجت ]
خداوند در سوره اعراف می فرماید آنها که ایات الهی را تکذیب کرده واستکبار دارند اولا دربهای آسمان به روی انها باز نمی شود وثانیا هرگز وارد بهشت نمی شوند تا این که شتری وارد سوراخ سوزن شود !
مراد از اسمان عالم بالاست یعنی مدخل ورودی به عوالم بالا برایشان گشوده نمی شود فکر ودل این افراد محدود وبسته است اینجادر فضای "ضنک" نفس می کشند ودر اخرت هم کور محشور می شوند وبازهم چشم دل باز نمی شود .درآخرت هم وارد بهشت نمی شوند  مگر اینکه شتر وارد سوراخ سوزن شود !این کلام تعلیق بر محال است همان که در محاورات ماهم معمول است که :اگر آسمان به زمین آید این کاررانمی کنم !
همچنان که شتر نمی تواند وارد سوراخ سوزن شود ورود این افراد به بهشت نیز محال است .
آری وقتی خدا ابلیس را به خاطر استکبار از بهشت راند چگونه ممکن است بنی آدم را با استکبار به بهشت بپذیرد ؟؟!

[ دوشنبه 89/7/5 ] [ 7:14 عصر ] [ م حجت ]
شیطان آدم وهمسرش را وسوسه کرد تا از شجره ممنوعه بخورند وسپس به نعبیرقرآن "سواه" آنها آشکارشد سواه به معنای بدی است بدی های ظاهری اعضایی ا زبدن که انسان آشکار شدن انها  را دوست ندارد وبدی های درون واز قراین بعدی ایات سوره اعراف معلوم می شود اینجا هردو آشکار شد .شیطان خواست انسان وهمسرش را برهنه کند  اولین حمله او به عفت است وجالب اینکه اولین فرمان خدا به او نیز رعایت عفت است :یابنی آدم قدانزلنا الیکم لباسا یواری سواتکم وریشا 
ای فرزندان ادم برای شما لباسی قرار دادم که بدی های شمارا بپوشاند وهم مایه زینت شما باشد .
در این آیه ابتدا تاکید بر پوشش در لباس است وسپس زینت  نکنددر زندگی ما حاشیه جای متن را بگیرد ومقصد اولی از لباس زینت باشد ونه پوشش !!

[ شنبه 89/7/3 ] [ 11:28 صبح ] [ م حجت ]
20070610_1079554507_

[ جمعه 89/7/2 ] [ 10:57 صبح ] [ م حجت ]
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب