سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

شب میلاد امام رافت ومهربانی است .اشک وجودم را فرا گرفته ،نمیدانم اشک شوق است یا حسرت .اما نه گویی اشک حشرت است .گریه‌آور

خودرا غرق درنعمت الهی میبینم .هیچ نعمتی را فراتر از همسایگی با این امام نمی بینم . نمی دانم این لطف بیکران الهی چگونه نصیبم شد واگر این نعمت را نداشتم امروز همچنان که درفراق خواهر نازنینش می سوزم  ، می سوختم و...

اصلا زندگی بدون امام رئوف برایم معنی ندارد .وخدا کند که فردای قیامت هم توفیق زیارتش را داشته باشیم وگرنه ...دلم شکست

اما افسوس که قدراین همجواری را نمی دانم افسوس که لیاقتش را ندارم . افسوس که نه لیاقت دیدن رویش ونه شنیدن صدایش را  دارم .شرمنده

وقتی به گناهانم فکر می کنم  ،به اینکه درحضور چنین امام مهربانی حریم شکنی می کنم از خودم متنفر میشوم  ووقتی او باز با رافت خویش مرا درآغوش مهرش می پذیرد شرمنده می شوم و....

وقتی به قدر نشناسی خود فکر می کنم به اینکه  لیاقت ندارم وهمت نمیکنم که روزم را بازیارتش آغاز کنم شرمنده تر .....قابل بخشش نیست

امشب که لابد مادرش،  تنهافرزندش وآن امام تنها وطرد شده را درحرمش می توان یافت باز باید به آنها متوسل شد وهدایت را خواست وکاش این بار اگر لیاقت هدایت را درمن نمی بینند به چنین عمر حسرت باری خاتمه دهند و...

امشب باز هم باید از او خودش را بخواهم ،محبتش،معرفتش،زیارتش،همسایگی وتوفیق خدمتش  و..


[ شنبه 90/7/16 ] [ 9:45 صبح ] [ م حجت ]

عید فطر ،عید حرکت است .عید آغاز است .باید با سرمایه رمضان حرکت را آغاز کرد .حرکت  در راستای مبارزه با شیطان ،اطاعت وبندگی خدا تا هفتادروز دیگر که عید وصل است .عید رسیدن به معبود  عید قربان .

راستی آیا از رمضان آنقدر سرمایه  اندوخته ایم که تا هفتاد روز دیگر در مبارزه نفس گیر با شیطان  جان سالم بدر بریم ؟؟ آری اینجاست که معلوم می شود روزه های ما قبول است یا نه ! اگر این  سرمایه را داشته باشیم یعنی که روزه هامان مورد قبول است  واگر نداشته باشیم یعنی که در رمضان به وظایفمان عمل نکرده ایم وکم آورده ایم !

از امروز تا هفتاد روز دیگر مراقب باشید  ، مبارزه آغاز می شود ،دست وپای شیاطین باز شده ،شیاطین در کمین نشسته اند تا اندک سرمایه تقوایمان را بربایند ،تا مانع  وصل ما به معبود شوند . 


[ چهارشنبه 90/6/9 ] [ 5:22 عصر ] [ م حجت ]

فرازی از خطبه علی (ع) درعید فطر 

اى مردم! این روز شما روزى است که نیکوکاران در آن پاداش مى‏گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مایوس و نا امید مى‏گردند و این شباهتى زیاد به روز قیامتتان دارد، پس با خارج شدن از منازل و رهسپار جایگاه نماز عید شدن به یاد آورید خروجتان از قبرها و رفتنتان را به سوى پروردگار، و با ایستادن در جایگاه نماز به یاد آورید ایستادن در برابر پروردگارتان را و با بازگشت‏ به سوى منازل خود، متذکر شوید بازگشتتان را به سوى منازلتان در بهشت ‏برین. 

اى بندگان خدا، کمترین چیزى که به زنان و مردان روزه‏دار داده مى‏شود این است که فرشته‏اى در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا مى‏دهد و مى‏گوید:

«هان!بشارتتان باد، اى بندگان خدا که گناهان گذشته‏تان آمرزیده شد، پس به فکر آینده خویش باشید که چگونه بقیه ایام را بگذرانید.»


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 6:2 عصر ] [ م حجت ]

26روز از ضیافت الهی گذشت .آخرین روزها را به نظاره نشسته ایم .کم کم سفره ضیافت الهی بر چیده می شود .باز دست وپای شیاطین باز می شود .آیا 26روز امساک اراده ما را آنقدر قوی کرده است که  قادر به مبارزه با شیاطین باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


[ شنبه 90/6/5 ] [ 11:1 صبح ] [ م حجت ]

می گویند در یکی از جنگها در هوای سوزان صحرا؛ رزمندگان مسلمان پسر بچه ای را دیدند که بر روی ریگهای داغ ایستاده بود.

ناگهان مادر این پسر بچه از خیمه بیرون آمد و با عجله خود را به کنار پسر رسانید و او را بغل کرد و خودش روی زمین خوابید تا حرارت ریگهای داغ صحرا پای پسر بچه را نسوزاند!

در حالیکه مادر روی زمین خوابیده بود مدام تکرار می کرد: پسرم! پسرم! پسرم!....

 همه رزمندگان از دیدن این صحنه عاطفی که نشانه عمق محبت مادر نسبت به فرزندش بود به گریه افتادند! آنها مادری را می دیدند که بدنش می سوخت تا کف پای فرزندش نسوزد!

 پیامبر رحمت؛ حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم نیز با دیدن این صحنه به وجد آمدند و آنگاه گفتند: آیا از مهربانی این زن نسبت به پسرش تعجب کردید؟!

همه گفتند: بله یا رسول الله

 پیامبر فرمود: پس براستی خداوند تعالی نسبت به تمام شما مهربانتر است از این زن نسبت به پسرش!

همه مسلمانان از این بشارت رسول خدا به وجد آمدند و فوق العاده خوشحال شدند!

 


[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 9:7 صبح ] [ م حجت ]
<   <<   6   7   8   9      >
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب