سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

امروز برای خیلی ها روز تولد است .شاید این شبها گناه بسیار یاز ما بخشیده شده است واینک درآغوش خدای مهربان قرار داریم.روزهای زیبایی است .اما باید زیبایی این روزها را با تصمیم های عاقلانه  زیباتر کرد .باید از نو شروع کرد .

شیطان امروز مارا وسوسه می کند که گناه کنیم . گناه کنیم ودوباره با اشک های چشممان در شبهای قدر لکه ننگ گناه را پاک کنیم .این را از بسیاری از جوانان شنیده ام که تمام سال را گناه می کنیم وشب قدر همه را با آب توبه شستشو خواهیم داد .اما   ....

اگر این توبه کردن وتوبه شکستن کار هرروز ماشود طبق روایات مسخره کردن خداست .

اگر فرصت توبه را پیدا نکردیم چه خواهیم کرد ؟

تیری که با هرگناه به قلب مولای منتظرمان می زنیم را چه خواهیم کرد ؟دردآور نیست که شیعه او هم اشکش را در آورد ؟

شاید داستان پسر خشمگینی را شنیده باشید که پدرش از او خواست با هربار خشم میخی به دیوار بکوبد  وبعد خواست میخهارا از دیوار بیرون بکشد .وکشید اما جای سوراخ میخها هرگز از بین نرفت .لابد فرق برگه سفید را با با برگه ای که در آن چیزهایی نوشته وسپس پاک کرده ایم دیده اید .توبه هر چند واقعی باشد  پاک کردن آثار آن بطور کامل از دل کاری دشوار است .

اصلا در تعالیم اسلام که نگاه کنیم گناه نگردن را بیش از طاعت وانجام مستحب وواجب خواسته اند : "فاتقوالله واطیعون" اول پرهیز وسپس اطاعت  .وشاید دشواری آن پرهیز نیزبیشتر باشد وطبق روایت "خیر الاعمال احمزها"ارزش بیشتر ی هم دارد .بیاییم از امروز دوباره شروع کنیم  وخیال گناه را از سر بیرون کنیم .هرکس عوامل گناه درزندگی را بررسی کند وبا آن ریشه ها مقابله کند .بیایید به قول هایی که دیشب وشبها ی گذشته دادیم عمل کنیم .بیایید به خود ستم نکنیم واز نو شروع کنیم .


[ چهارشنبه 90/6/2 ] [ 9:42 صبح ] [ م حجت ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب