سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

یکی از آیات لطیف قرآن آیه 52سوره انفال است که می فرماید :خدا بنا ندارد نعمتی را که به بنده ای عطا می کند ،سلب کند مگر آنکه او شرایطش را تغییر دهد .

گویا همانطور که نگهداری هرشی شرایطی دارد (مثلا دوراز نور ویادردرجه دمای مناسب و...)حفظ ونگهداری از نعمت ها هم شرایطی دارد که اگر آن شرایط نباشد نعمت از کف می رود .

دل ما ظرف نعم الهی است .اگردروجود خود ظرف مناسب را فراهم کردیم نعمت می ماند واگر نورودمای مناسب دل ما فراهم نبود نعمت ،قابلیت استفاده اش را از دست می دهد ومی رود !

پس اگر نعمت را از دست دادید ،اگر دچار پس رفت وواپس گرائی شدید دنبال مقصر نباشید به درون خود مراجعه کنید وشرایط خود را بررسی کنید وخودرا واکاوی نمایید .

خویش را درخویش پیدا کن    


امام صادق (ع) فرمودند :خدا از انبیا می خواهد به مردم اعلام کنند که کسی نیست که درمسیر طاعتم باشد ،خدا به آنها نعمتی بدهد وبعد که آنها شرایط خودرا تغییر دهند از آنچه من دوست دارم به آنچه رضای من نیست رفتند ،من هم نعمت ها را می گیرم واز آنچه دوست دارند به آنچه دوست ندارند می رسند !

وگروهی که اهل معصیت باشند وسختی هائی به آنها برسد وبعد تحولی درآنها ایجاد شود واز آنچه دوست ندارم به آنچه دوست دارم تغییر کردند ،من هم شرایط آنها را از آنچه مورد رضایشان نیست به آن چه دوست دارند تغییر می دهم .


[ سه شنبه 90/3/10 ] [ 4:34 عصر ] [ م حجت ]
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب