سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

امام عاشورا منزل به منزل، به پالایش نیروها وهمراهان می پرداخت تا هرکس دل بسته خویش است وجان به رشته های دنیا بسته دارد ،نیاید.ا

و برای رقم زدن عاشورایی بی نقص وزلال وحادثه ای روشن وبی غبار به قلب هایی مهذب ویارانی آزاده می اندیشد وراندن های مدام ودعوت های پی درپی برای رفتن ،به همین دلیل بود .

امام برای همسفری جان آماده می خواهد .

روح رسته از همه چیز ومگر آخرین ودشوارترین زنجیر تعلق «جان» نیست ؟

چه بزرگ اند آنان که زن وفرزند وزندگی وآرامش رها می کنند وهمه را به پای دفاع از حریم حقیقت قربانی میکنند .

اگر شب عاشورا شب مزاح یاران وشادمانی وبی تابی آنان برای پیوستن به صبح است ،جز آزادی ورهایی جان های عاشق چه توجیهی می تواند بیابد؟


[ چهارشنبه 92/8/15 ] [ 6:53 عصر ] [ م حجت ]

از امروز محرم نامه را آغاز میکنیم با اسیب شناسی عاشورا 

درهنگام تصمیم های بزرگ ،دوزنجیر خواستن وداشتن ،پای اراده را می بندد وزانوان رفتن رامی لرزانند.آن که «می خواهد »می توان تطمیعش کرد وآن که «دارد» میتوان تهدیدش  .

شکوه روح های بزرگ دراین است که ندارند واگر دارند ،دل گسستن وزنجیر شکستن می توانند .

نشان این جان های بزرگ آن است که نمی خواهندواگر بخواهند می توانند موج خواسته ها را فرو کوبند تا آزادی واصالت وارزش هایشان تباه نشود .

آزمندی وآرزو مندی چه انسانهایی را از اوج فرو کشیده وچه فاجعه ها وحادثه های تلخی را درحیات انسانی رقم زده است .رهایی از این دو آفت ،درحادثه های بزرگ ،انسان را آفریدگار عزت وعظمت میسازد .

(آیینه داران آفتاب،دکتر سنگری)


[ سه شنبه 92/8/14 ] [ 8:29 عصر ] [ م حجت ]

از امام کاظم(علیه ‏السلام)سؤال شد: فرشتگان اعمال ما را که می ‏نویسند آیا خاطرات و نیتهایی را که فقط از دل گذرانده ‏ایم و هنوز به لباس عمل در نیاوردیم هم می‏ نویسند؟ حضرت فرمودند: آیا بوی باغ و بستان و بوی کثافت و گنداب یکی است؟ اگر از کنار باغی پر از گل و معطر بگذرید، بوی خوب احساس می‏ کنید و چنانچه بوی بد به مشام انسان برسد، می‏ فهمد که این جا کثافت و زباله است. از بو می‏ توان فهمید که از کنار باغ می‏ گذریم یا از کنار چاه . 

بر گرفته از کتاب حکمت عبادات، حضرت آیت الله جوادی آملی، ص78


[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 7:20 عصر ] [ م حجت ]

هر جا انسانی حضور و ظهور دارد مخاطب کربلای حسینی است

 اگر حسین بن علی (علیه‏ السلام) را به انسان کامل و خلیفهخدا در زمین بشناسیم، منطقه نفوذ پیام او محدود نیست، بلکه تا آن جا که شعاع انسانیّت هست، پیام حسینی نیز هست:یعنی در طول تاریخ، هر جا انسانی حضور و ظهور دارد، مخاطب کربلای حسینی است.بنابراین، هیچ کس نمی‏ تواند بگوید: من از مراسم سوگواری سالار شهیدان بی‏ نیازم؛ خواه شیعه یا سنّی، خواه کلیمی یا مسیحی یا زرتشتی و خواه مسلمان یا کافر؛ زیرا حسین بن علی (علیه‏ السلام)گفتارها، رفتارها و نوشتارهای فراوانی در سطوح مختلف ارائه کرده است. 

سخنان امام حسین (علیه‏ السلام) نشان می‏ دهد که نهضت حسینی، سنّت الهی بوده است، نه جریان شخصی؛ زیرا آن حضرت، سخن از مثل خود و مثل یزید دارد، نه از شخص خود و شخص یزید. بنابراین، پیام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نیست، بلکه نسبت به گذشته و حال و آینده جریان دارد. 

بر گرفته از کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی، حضرت آیت الله جوادی آملی،ص84

 


[ دوشنبه 92/8/13 ] [ 6:48 عصر ] [ م حجت ]
<   <<   6      
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب