سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نگاه هشتم

تمام شد ،ماه عبادت ،استغفار ، بسته بودن دست وپای شیاطین ، ماه دعای زیبای افتتاح ،لذت ابوحمزه دردل شب  ،اشک ،لذت وزندگی و...

امروز موج پیامکهای تاسف بار وفردا پیامک تبریک عید ودوروز دیگر فراموشی همه چیز وزندگی عادی و......

اما رمضان پایان یک آغاز است ، باید تلاش کرد باید از خدا مدد گرفت از فردا  نتایج رمضان را تا یکسال با خود  همراه کرد باید با این سرمایه 11 ماه دیگر را به انتظار نشست .آیا باز هم ما را به مهمانی خدا دعوت خواهند کرد ؟!

روزهای خدا ،خداحافظ 

لحظه های دعا خداحافظ

 تو وشبهای عاشقانه تو 

تو وآن ربنا خداحافظ

میگذاری مرا کنار دلم 

میروی بیصدا خداحافظ


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 6:0 عصر ] [ م حجت ]

دم دمای آخر ماه مبارکه!

داره می ره ........ داره تموم میشه مهمانی خدا..

امام خامنه ای  درباره وداع با ماه مبارک رمضان می فرماید:

 «امام سجاد علیه السلام در دعای وداع ماه رمضان، آنچنان از فراق این ماه می نالد که بارها و بارها بر ماه رمضان درود می فرستد: السلام علیک. اینجا سلام، به معنای بدرود و به معنای خداحافظی کردن با ماه رمضان عزیز و با این روزها و شب های نورانی است. خداحافظی با این قطعه بهشتی از زمان عمر ما و از طول دوران سال، یعنی ماه رمضان است.

عزیزان من! این ذخیره تقوا را که در ماه رمضان به دست آوردیم... باید حفظ کنیم، این محصول بسیار ارزشمندی است».


[ دوشنبه 90/6/7 ] [ 10:0 صبح ] [ م حجت ]

گذشته شما هرچی که باشه، هرکاری که کرده باشید.. هرکاری که شیطان دایم اون رو به رختون میکشه ( دروغ، تقلب، ترس، عادتهای بد، نفرت، عصبانیت، تلخی و...) هرچی که هست... باید بدونید که خدا کنار پنجره ایستاه بوده و همه چیز رو دیده. همه زندگیتون، همه کاراتون رو دیده. اون میخواد که شما بدونید که دوستتون داره و شما رو بخشیده... فقط میخواد ببینه تا کی به شیطان اجازه میدید به خاطر این کارا شما رو در خدمت بگیره! بهترین چیز درباره خدا اینه که هر وقت ازش طلب بخشایش میکنید نه تنها میبخشه بلکه فراموش هم میکنه.


[ یکشنبه 90/6/6 ] [ 10:3 صبح ] [ م حجت ]

دعا براى وجود مبارک امام زمان (علیه السلام) و فرج آن حضرت، یکى دیگر از اعمال شبهای قدر است.
در روایتى که «سیّد بن طاووس» از حمّاد بن عثمان نقل کرده مى خوانیم:
در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان به محضر امام صادق(علیه السلام) شرفیاب شدم، امام(علیه السلام) از من پرسید که آیا غسل کرده اى؟ گفتم: آرى،امام(علیه السلام) حصیرى طلبید و مرا نیز به کنارش فراخواند. آن حضرت(علیه السلام) مشغول نماز شد و من نیز نزدیک آن حضرت (علیه السلام) نماز مى خواندم. وقتى که از نمازها فارغ شدیم، آن حضرت دعا کرد و من آمین گفتم، و این کار ادامه داشت تا صبح طلوع کرد. امام(علیه السلام) اذان و اقامه گفتند و برخى از خدمتکاران را فراخواند و نماز صبح را به امامت آن حضرت(علیه السلام) بجا آوردیم.
 
امام صادق(علیه السلام) بعد از نماز، به تسبیح و تقدیس پروردگار پرداخت و بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) درود فرستاد و براى مؤمنان دعا کرد؛ آنگاه به سجده رفت و ساعتى در سجده بود، و در آن مدّت جز صداى نَفَس حضرت چیزى را نمى شنیدم، سپس دعایى خواند از جمله در دعایش عرض کرد:
 
وَ أسْألُکَ بِجَمیعِ ما سَأَلْتُکَ وَ ما لَمْ أَسْأَلْکَ مِنْ عَظیمِ جَلالِکَ، ما لَوْ عَلِمْتُهُ لَسَأَلْتُکَ بِهِ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّد وَ أَهْلِ بَیْتِهِ، وَ أَنْ تَأْذَنَ لِفَرَجِ مَنْ بِفَرَجِهِ فَرَجُ أَوْلِیائِکَ وَ أَصْفِیائِکَ مِنْ خَلْقِکَ، وَ بِهِ تُبیدُ الظّالِمینَ وَتُهْلِکُهُمْ، عَجِّلْ ذلِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ.
 
از تو تقاضا مى کنم به جمیع آنچه که تو را با آن خواندم و آنچه را نخواندم، از عظیم جلال تو که اگر مى دانستم تو را با آن خواندم. از تو مى خواهم بر محمد و اهل بیتش درود بفرستى و اجازه فرج و ظهور کسى را بدهى که با ظهور او گشایشى در کار اولیاى تو و برگزیدگان از خلقت ظاهر مى شود و به وسیله او ظالمان را نابود و هلاک مى سازى. اى پروردگار عالمیان، در ظهورش تعجیل فرما.
 
پس از آن که امام(علیه السلام) سر از سجده برداشت، عرض کردم: جانم به فدایت! شما براى فرج کسى دعا کردید که با فرج او گشایشى در کار دوستان و اولیاى الهى حاصل خواهد شد; مگر آن کس شما نیستید؟
 
امام(علیه السلام) فرمود: نه! او قائم آل محمّد است!
 
آنگاه امام صادق(علیه السلام) نشانه هاى ظهورش را بیان کرد و در ادامه فرمود: «شب و روز، منتظر ظهور مولایت باش! زیرا خداوند هر روز در شأن و کارى است، و انجام کارى او را از کار دیگر باز نمى دارد». (وَ تَوَقَّعْ اَمْرَ صَاحِبِکَ لَیْلَکَ وَ نَهارَکَ، فاِنَّ اللهَ کُلُّ یَوْم هُوَ فی شَأن، لا یَشْغَلُهُ شأنٌ عَنْ شَأن).


[ جمعه 90/5/28 ] [ 4:51 عصر ] [ م حجت ]

فردا شب تعیین سرنوشت است وچقدر خدا مهربان است که این شب را دردهه آخر ماه ضیافتش قرار داده است .به ما فرصتی دوباره داده  18روز روزه بگیریم  وخودرا باز یابی کنیم ،از گناهان گذشته توبه کنیم ،با او از درآشتی درآئیم ،لذت مناجات با اورا بچشیم وخلاصه خودرا پیداکنیم     .واینک با این آمادگی به میهمانی شب قدر برویم تا خدای مهربان سرنوشت ما رقم زند .

وچقدرخوب است که امشب شب جمعه است شب رحمت الهی ،شب توبه ومغفرت،شبی که خدا ملائک رابه زمین می فرستد تا اشکها واستغفارهای بندگانش را به محضرش برند ،شبی که  قطرات اشک من وتورا به بالاترین قیمت ممکن می خرند. امشب را قدر بدانیم ،اگر درطی این 17روز کاری نکرده ایم که نگاه رحمت اورا به خود جلب کنیم  امشب را قدربدانیم وبرای درک شب قدر کاری کنیم .

التما س دعا 


[ پنج شنبه 90/5/27 ] [ 9:33 صبح ] [ م حجت ]
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ
پیوندهای روزانه
موضوعات وب